Saturday, November 20, 2010

kenapa asyik nak belajar je?

aku selalu renung wajah student aku satu persatu..aku selalu ingin melihat sedalam mana minat mereka terhadap apa yg mereka pelajari..

jujur aku selalu lihay dan dengar keluhan mereka..penat..tension dan tertekan..

bagi aku..pendapat aku.. selepas tamat sekolah..kita perlu menjurus terus ke bidang yang kita mahu.. apa yang student aku mahu..minat.. xcited untuk belajar..

aku sangat berharap student aku tahu..

nak jadi designer tak minat melukis...tak minat berimejinasi... tak minat mengkaji persekitaran..

aku tak nafikan..belia hari ini suka muzik..suka menari..suka menyanyi...

sepatutnya itulah bidang yang mereka ceburi jika itu yang mereka mahu..banyak bidang..muzik, sound engineering, broadcasting, modeling, dance, cariograph..macam-macam lagi

sesetengah student, sibuk dengan aktiviti sampingan, dan tak punya masa untuk assignment.. bukankah buang masa dan tenaga perlu buat banyak kerja.. kalau minat kita menjadi kerja, dan menjadi sesuatu yang kita dalami setiap masa terluang

kalau kita pilih bidang yang kita minat..tak perlu kita komplen...asyik2 kena belajar..

No comments: