Sunday, February 14, 2010

apa yang perlu di cari di borneo


dalam kotak fikiran aku...pertamanya aku nak melihat sendiri rumah panjang yang sebenar..the real rumah panjang..nak masuk nak tengok kehidupan penghuninya bagaimana..budaya mereka..yang penting aku nak buat kajiselidik tentang bagaimana mereka sustain dalam kehidupan yang sebegitu

melihat kepada motif ukiran natif sarawak tu..boleh dijadikan assigment student..suruh lukis dalam autocad..render dengan photoshop ..jadikan poster...the spirit of borneo...cool..

aku nak naik bot seberang sungai sarawak..kenapa dah banyak kali aku pergi kuching benda ni tak ku buat... aku nak ke fort margeretta.. kubu yang raja brooke bina untuk ambil hati isterinya..(selalu lah kena macamni)..

aku nak ke bako national park semula..mengimbau kenangan lama...teringat malam tu waktu aku di bako..duduk tepi pantai cerita hantu dengan student..kali ni aku pergi sebagai pengembara..nak ambil gambar puas-puas..nak naik bot keliling pulau..nak masuk hutan cari beruk orang belanda tu..

kembara ini akan menjadi sangat hebat kalau aku boleh ke gua niah..tengok sendiri cave man painting kat situ...aku nak duduk dan bayangkan kalau akulah caveman..hahahaha...best gilerrr..jangan tak jadi..

No comments: