Wednesday, September 22, 2010

kickboxing


kickboxing-muaythai-tomoi-tinju siam..semuanya serupa bagi aku..aku belajar dari seorang guru berbangsa cina.. setelah aku belasah murid-muridnya yang akan di hantar ke Asia Martial Art Championship..kenangan itu itu menjadi sangat manis untuk aku..

aku suka fight di ring.. sebab untuk pertandingan kita buat banyak persiapan untuk menjadi fit..

satu falsafah tomoi yang aku masih pegang hingga hari ini ialah..counter..bila kita kena tumbuk kita counter semula..dia sakit kita sakit..biar sama-sama sakit..

hidup ini seperti tomoi..kuat bukan bererti hebat.. kuat ialah bila kita jatuh di belasah..kita bangun dan lawan semula..bangun lagi lawan lagi..

hari ini sesuatu telah terjadi pada aku..rasanya seperti kena tumbukan t.k.0.. bangun.. lawan..

No comments: