Saturday, July 3, 2010

apa yang aku dapat di Borneo


enam bulan aku di pulau Borneo..Borneo adalah nama panggilan untuk Brunei..seratus tahun lalu Pulau Borneo adalah milik Kesultanan Melayu Brunei..lebih besar dari kesultanan Melayu Melaka..hari ini sultan Brunei tetap kaya..tapi Melaka sudah tidak ada Sultan.. aku termenung..aku rasa nak ke Brunei bulan depan..

apa yang aku dapat di Borneo?..aku dah melawat Bako semula, aku dah ke Bali semula, aku dah keseberang sungai dari Waterfront dgn bot, aku dah melawat rumah panjang, cuma aku belum ke gua Niah..

apa yang aku dapat? aku dapat menyambungkan pengajian di peringkat Doctorate di Unimas..kalau aku berjaya lepas ujian ini..ini adalah hadiah yang paling besar dalam hidup aku..

aku adalah budak comot, nakal yang malas buat kerja rumah..tapi hari ini aku minat belajar..sebab belajar adalah fun..tapi kenapa aku malas ke sekolah?..sebab sekolah tak fun..

terimakasih Borneo

No comments: