Monday, July 19, 2010

mimpi didalam mimpi


hidup di borneo..bagi aku umpama mimpi didalam mimpi..didalam mimpi ada mimpi yang lain..


aku jauh dari realiti hidup aku sebenar..jauh dari suasana lembah kelang..kawan-kawan..keluarga..dan segala suasana perniagaan yang menyesakan dada..


disini sepi..sunyi..diam.. segalanya sendiri..


bila sendiri kita perlu gerakan segala kreativiti kita..bila sendiri..ada yang indah..ada yang menjemukan..ada yang memenatkan..kekadang aku down..kekadang aku jadi bersemangat..


bila sendiri kita sering bermimpi..berkhayal sendiri..


bila sendiri kita jadi dekat..dan boleh jadi jauh dari tuhan


kekadang aku rasa aku perlu keluar dari khayalan ini..kekadang aku rasa perlu berehat..tidur dan mimpi perkara yang lain.. mimpi tentang kesibukan lembah kelang.. mimpi tentang kampung halaman..mimpi tentang rutin aku yang dulu..


aku duduk diam..dan berfikir..apakah aku perlu terjaga atau aku perlu terima yang mimpi ini adalah realiti aku sekarang..

2 comments:

NAZ said...

beb lu ni dah masuk pemikkiran makinn matang tu. biasa lah perasaan macam tu. anyway lembah kita sama haha

novanexus said...

kekadang matang tu buat kita semakin buntu