Sunday, July 18, 2010

basikal tua


apa dah jadi ..minyak naik lagi..bila minyak naik mengingatkan aku..kena beli basikal la macam ni..tapi kalau rumah aku di shah alam kerja di cyberjaya cemana nak naik basikal..berpeluh ketiak..


aku teringat masa kecil aku selalu berkayuh kesekolah..sekolah aku 10km dari rumah..rumah aku di Bkt Beruang (dkt dgn air keroh)...sekolah di Bandar Hilir..bawa satu beg besar nasi lemak plak tu untuk di jual bila tiba di sekolah..


itu tak parah.. datuk aku berkayuh basikal dari Parit Sulong (sebuah pekan kecil berhampiran Batu Pahat dan Muar) ke Johor Baru untuk beli beras.. masa tu susah nak dapat beras..aku masih ingat masa aku belajar di UTM Skudai, aku naik motosikal dari Muar ke Skudai pun rasa dah advanture gila..tempuh hujan ribut.. apa lagi datuk aku naik basikal..
bila minyak naik rasa macam nak duduk kampung..tanam sayur pastu jual di pasar je..




No comments: